Spirální jóga

Slovo jóga pochází ze sanskrtu a znamená propojení, spojení, harmonii, rovnováhu. Je cestou nebo životním způsobem, jenž nás vede k uvědomování si sebe sama

O spirální józe

Spirální jóga má základ v klasické škole B.K.S. Iyengara.  Spirální jóga protahuje, posiluje a zároveň uvolňuje tělo. Její součástí je fyzioterapeutická metoda Spirální dynamika® Spirální jóga se zaměřuje na správné postavení těla v asánách i v běžném životě.  Stejně jako DNA, nebo pupeční šňůra tvoří spirálu, tak i naše tělo je uspořádáno v jednotlivých spirálách. Celé tělo je propojeno systémem svalových řetězců, které fungují v návaznosti na sebe. Pokud máme špatné pohybové návyky, naše tělo se přizpůsobí a určité postavení začne kompenzovat. Např. se zadečkem vystrčeným dozadu je povolené břišní svalstvo (tzv. vyvalené bříško), zároveň prolomená bedra (tlak až bolest v bedrech), a kompenzací vystrčená hlava dopředu(přetížená krční páteř a z ní bolesti hlavy), případně hrudní kyfóza, zároveň pak chodidlo bez klenby(mohou vznikat například haluxy).Pravidelným cvičením dochází k postupné úpravě postavení těla, lepšení kondice svalů i kloubů a případnému vymizení bolestí pohybového aparátu.

Mé zkušenosti

Můj první kontakt s jemnějším pohybem byl v období, kdy jsem začala chodit na rehabilitace, kvůli bolestem v zádech. Byla to právě spirální dynamika, se kterou jsme hodně pracovali. Učila jsem se, jak mám stát, chodit, jak je propojené tělo a jak ho vnímat. Bylo to pro mě hodně nové.

Celý život jsem hrála závodně volejbal a spíš se učila, jak necítit bolest a vlastně ani sama sebe. Až když jsem se v práci nemohla ohýbat ke spodním šuplíkům, uvědomila jsem si, že je „něco“ špatně. Moje tělo potřebovalo změnu. Mimo rehabilitace jsem začala také navštěvovat kurzy Ashtanga jógy. Po dvou letech jsem se přihlásila na cvičitelský kurz „Jógy v širších souvislostech“ http://www.spiralni-joga.cz, která mě nadchla právě propojením spirální dynamiky se zdravotními aspekty jógy.

Spirální dynamika®

Kvalitní „anatomicky inteligentní pohyb“ znamená předcházet přetížením pohybového aparátu, být výkonný, dobře se cítit a dobře vypadat.
Anatomicky špatný pohyb vede k chronickým přetížením, poškozením, a to ne jen u vrcholových sportovců. Právě zdánlivě chybné zatížení ve všedních činnostech může vést k chronickým symptomům z přetížení, svalové nerovnováze, bolesti, pohybovému omezení a předčasnému opotřebování. http://www.spiraldynamik.cz/

Pro koho je Spirální jóga vhodná?

Spirální jóga je vhodná na protažení celého těla jak u aktivních sportovců, tak u lidí, kteří se sportu moc nevěnují. Při pravidelném cvičení má výborné výsledky u bolestí zad, kloubů, hlavy, menstruačních a klimakterických obtížích. Je vhodná pro začátečníky i pokročilé.

Důležitá upozornění

  • před cvičením je vhodné alespoň 1 hod. nejíst a nejméně 3hod. před nekonzumovat těžká jídla
  • s sebou si můžete vzít nekluzavou podložku, volné oblečení, boty nejsou potřeba, cvičíme na boso
  • během cvičení se nedoporučuje pít
  • pokud máte jakékoli zdravotní potíže, informujte mě předem

Ceny za lekce

  • jedna lekce 110 Kč
  • osm lekcí 800 Kč (100 Kč/hod)
  • individuální lekce 500 Kč/hod, při zakoupení 5 lekcí 450 Kč/hod (+ případný pronájem prostoru)
  • možná individuální domluva

Pravidelné lekce a workshopy

Zdroje:

Ananda jóga, jóga radosti, Ifet Hodžič (2006)

http://www.spiralni-joga.cz